Skönhet..

Tänkte skriva lite angående detta med yttre och inre skönhet..

Jag anser att alla människor är vackra, var och en på sitt sätt. Men visst finns det de som inte är vackra alls, onda och falska människor t ex.. Och det finns även de som har ett vackert yttre, men ett mycket fult inre.

Många säger om andra tjejer.. "Åh hon är så vacker, vad underbart det skulle vara om jag var det! Och vad lätt det skulle vara att få den killen jag vill ha." Och skrämmande många tror att vackra tjejer är lyckliga.
Jag kan ju säga, att båda sakerna jag nämnde är helt korkat. Visst, det yttre spelar stor roll i vårat samhälle, vilket jag tycker är helt galet. För det som verkligen räknas är hjärtat och det man har innanför pannbenet..
Och bara för att man är vacker på utsidan, betyder det inte att man är lycklig inuti. Och man får inte killen man vill ha, bara för att man ser bra ut. Inte enbart i alla fall.. För om han är med dig pga. ditt utseende, så är han inte den rätta, hur kär du än är i honom..

Yttre skönhet kan också förstöra väldigt mycket.. För folk missar helt enkelt att lära känna personen. Man blir dömd efter hur man ser ut, och tjejer kan till och med hata en annan tjej, pga. avundsjuka. Utan att ens ha den minsta tanke på att lära känna henne. Och killar kan bli förblindade av en vacker tjej, och inte tänka på något annat än hennes yttre. Eller tro att, hon är bara ännu en vacker tjej, säkert inget att ha i längden.. Eller tro att man är falsk eller inte lite på en, bara för att man råkar ha en vacker insida också. "Too good to be true" typ..
Helt sinnessjukt hur människor fungerar.. Jag blir så less. Och jag vet många vackra tjejer och killar, som kanske inte är världens snyggaste, men som jag önskar de allra bästa till. Så jag säger ju bara såhär nu.. LÄR KÄNNA en människa först, ful eller snygg, skit samma! Döm inte efter utseendet, för då är ni själva, rakt igenom, fula.

Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (invisible)

URL/Blog:

Comment:

RSS 2.0