Mona lisas léende

Kollat på filmen "Mona lisas léende", starring; Julia Roberts, Kirsten Dunst & Jula Stiles. Det är en sådan underbar film, riktigt sevärd enligt mig. Och en tankeställare.. För när jag såg den, tänkte jag på hur vårt samhälle har utvecklats, och visst är det bra att man får göra precis vad man vill som kvinna, men.. Får vi verkligen det? Jag blir faktiskt lite förbannad, för i filmen uppfostras tjejerna till att bli hemmafruar, och inte följa deras drömmar.. Idag har vi i princip alla möjligheter i världen att bli det vi vill. MEN, om vi är hemmafruar då? Nej, då får vi skit för det och ska skämmas för att vi inte arbetar. Är det rätt? Det tycker då inte jag i alla fall... Jag har många åsikter ang. denna fråga, och visst kan jag tycka att man ska arbeta, men det kan ju finnas anledningar till att man är hemma, anledningar man kanske inte har lust att dela med alla...

Se filmen!


Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (invisible)

URL/Blog:

Comment:

RSS 2.0